Agencje reklamowe

Agencje reklamowe w swojej codziennej pracy muszą wykazywać się dużą kreatywnością, aby mogły funkcjonować na rynku. Firmy zatrudniając je liczą nie tylko na luźne pomysły ale doskonale dopracowane kampanie reklamowe oraz specjalistów, którzy w zgodzie z polityką zleceniodawców wypromują nie tylko produkt ale i wizerunek danej firmy. Taka praca nie jest łatwa i nieraz bywa niedoceniana. Wystarczy, że dany projekt nie wzbudzi zaciekawienia czy uznania zleceniodawcy. Jest to ryzyko związane z tym zawodem i każdy decydując się na pracę w reklamie powinien zdawać sobie z tego sprawę. Stanowiska pracy w agencji reklamowej są bardzo różne. Jedni zajmują się tworzeniem pomysłów i szablonów do ich prezentacji, inni maja za zadanie tworzenie końcowych efektów jakie widzimy na plakatach, billboardach czy w telewizji. Od pomysłu do realizacji bardzo często wiedzie kręta droga. Na szczęście współczesna technologia, to jest grafika komputerowa oraz obróbka komputerowa obrazu, pozwala w sposób znacznie łatwiejszy niż kiedyś o otrzymanie zadowalającego efektu końcowego. Tworzenie plakatów promocyjnych może być bardzo proste, a niekiedy bardzo skomplikowane. Wszystko zależy to od wymagań zleceniodawcy. Plakaty reklamowe, które informują tylko o aktualnym asortymencie w promocji są banalne, ale inne to połączenie zdolności fotografów, stylistów i grafików komputerowych.