Wyszukiwarki używają rozmaitych metod do wyników stron netowych i algorytmy oceniające zaindeksowane system cms są różne w odpowiednich wyszukiwarkach, ale można wyróżnić 3 główne elementy, które brane są pod uwagę: odwiedzalność strony, link popularity, jak również konstrukcja i zawartość strony.
Wysokie rankingi w wyszukiwarkach zwiększą zainteresowania stroną. Jednocześnie jeżeli witryna się wyświetla w browserach przed konkurencją, jest bardziej prawdopodobne, że klient wybierze firmę widniejącą na wyższej pozycji szukając danej oferty.
Bardzo ważne jest, żeby konsument strony internetowej z łatwością i w krótkim czasie mógł znaleźć konkretne szczegóły w menu witryny. Domnóstwa stron wdraża się zaawansowane technologie interaktywne, lecz nie wolno zapominać, że technologia nie może przyćmić podstawowego celu strony internetowej, jakim jest reklama firmy w sieci.
Według wyników ankiet internetowych, kiedy portal pojawi się w wyszukiwarce w pierwszych trzech wynikach, prawdopodobieństwo odwiedzin strony przez klienta szukającego danej frazy jest prawie całkowicie pewne.
Skuteczność i łatwość obsługi tworzonych stron internetowych powoduje, że nawigacja po stronie jest intuicyjne i ergonomiczne.
Powszechna dostępność do internetu i coraz wyższa świadomość jego konsumentów zmusza przedsiębiorstwa do zaistnienia w sieci. O ile jeszcze kilka lat temu cms web, spełniała funkcję informacyjną i przeważnie była traktowana jako element burżuazji, to dzisiaj stała się jednym z podstawowych obszarów działania danej firmy.
Dobra witryna strony internetowe jest uznawana za przemyślane narzędzie do komunikowania z użytkownikami firmy. Głównie zapewnienia przejrzystość i czytelność przepływu danych w internecie.
Serwis internetowy nie tylko pomaga budować wizerunek przedsiębiorstwa, ale także zdobyć nowych klientów, będzie prezentować nietypowe oferty.