Czy reklama w Internecie jest skuteczna?

Czy reklama w Internecie jest skuteczna? Owszem, ale pod warunkiem, że zostanie ona odpowiednio zorganizowana. Internauci nie lubią reklam irytujących i nachalnych, takich jak pop-upy (wyskakujące okienka) oraz ruchome banery. Taka reklama budzi raczej niechęć, dlatego jej skuteczność z roku na rok spada. Aż6 9% procent internautów uważa reklamy w Internecie za natrętne. Natomiast dobre efekty daje baner (button) nieruchomy i jest on akceptowany przez największą ilość internautów. Jeżeli jest umieszczony w widocznym miejscu na stronie, wówczas użytkownik na pewno go nie przegapi. Równie popularne są linki sponsorowane, które akceptuje przeszło jedna trzecia Polaków. Bardzo skuteczny jest mailing targetowany, czyli taki, którego odbiorcy są z góry określeni i odpowiednio dobrani – czyli gdy ich zainteresowania lub zawód łączą się z treścią maila. Treść ta musi być odpowiednio skonstruowana – powinna zawierać elementy perswazyjne, ale jednocześnie sprawiać wrażenie naturalności i niczego nie wymuszać na odbiorcy. Pomysłowość firm reklamowych jest obecnie tak duża, że aż 40% Polaków uważa, iż reklamy w Internecie są ciekawe i przyciągają, natomiast aż połowa z nas uznaje reklamy internetowe za wiarygodne źródło informacji.

O tym, że reklama w Internecie jest skuteczna, świadczy fakt, że według danych statystycznych ponad 64% internautów klika w banery i linki reklamowe.