Jak dotrzeć do Klienta? Najskuteczniejsze formy reklamy!

suszarka do rąk
RTEmagicC_wsl-suszarka-gotowa.jpg
Zdjęcie pobrane z www.wsl.edu.pl

Reklama to środek promocji, który jest wszechobecny w życiu każdego człowieka. Spotykamy się z nią na co dzień, czasem nawet trochę nieświadomi wpływu jaki na nas wywiera. To właśnie poprzez reklamę producenci i sprzedawcy trafiają do potencjalnych klientów, zachęcając ich do wyboru i zakupu konkretnego, oferowanego przez nich produktu.

Najbardziej zapamiętywanymi reklamami są te nietypowe, zaskakujące czy wręcz śmieszne, kojarzące się od razu z daną marką i produktem.

Najlepsze skutki przynosi oczywiście reklama telewizyjna. Za pomocą obrazów i dźwięków przekazuje dobre cechy produktu. Do tego typu reklam często angażowane są znane osoby – sportowcy, aktorzy, itd., którzy od razu kojarzą się z danym przedmiotem lub usługą. Firma Play sięgnęła po takie rozwiązanie, zatrudniając do swoich reklam m.in. Czesława Mozila czy Kamila Bednarka – każdy ich kojarzy.

Innym sposobem na dobrą reklamę jest stworzenie nietypowych, najlepiej zabawnych postaci. Zostało to zastosowane np. w Orange. Nikt przecież nie może powiedzieć, że nie zna Serca i Rozumu.

Mówiąc o reklamach nie można zapomnieć o istnieniu tzw. Outdooru, czyli reklamie zewnętrznej. Są to wszelkiego rodzaju bilbordy, plakaty, reklamy umieszczane na samochodach, autobusach, itd. Wychodząc z domu prawie na każdym kroku mamy do czynienia z tego typu reklamą.

Oczywiście warto też wspomnieć o ciągle doskonalonej i ulepszanej reklamie w Internecie. Internauci spotykają się z nią codziennie na praktycznie każdej stronie internetowej.

Wśród potencjalnych konsumentów, budzącą największe zaufanie reklamą jest tzw. reklama szeptana. Jest to rekomendacja danego produktu lub usługi przez osoby nam bliskie, które wcześniej miały do czynienia z tym produktem czy usługą.

Skuteczność formy reklamy zależy od wielu czynników m.in. od właściwego doboru formy do wieku grupy docelowej czy też charakteru produktu i marki.

Jak widać gama reklam jest bardzo szeroka i trudno wybrać jej najskuteczniejszą formę.