Jak skutecznie zareklamować obiekt turystyczny w Internecie

W całej Polsce wraz z rozwojem gospodarki i turystyki powstaje coraz więcej obiektów noclegowych, także coraz więcej prywatnych właścicieli oferuje noclegi we własnych domach. Aby się wybić i zwrócić uwagę klienta niezbędna jest dobra reklama, najlepiej w Internecie. Konkurencja jest spora, więc by ją przegonić trzeba wiedzieć jak. Przyjrzyjmy się kilku sposobom.

Najprostszym wyjściem jest oczywiście opłacenie usług profesjonalistów. Obecnie w Polsce działa wiele firm zajmujących się internetowym marketingiem, pozycjonowaniem i dostosowywaniem stron tak aby były “przyjazne wyszukiwarkom”. Jeśli jednak dopiero rozwijamy biznes, lub po prostu nie chcemy inwestować zbyt wiele w reklamę, możemy spróbować zająć się nią sami.

Po pierwsze zadbajmy o stworzenie estetycznej i czytelnej strony prezentującej naszą ofertę. Istnieje wiele gotowych skryptów pozwalających na szybkie zbudowanie i wygodne zarządzanie nią. Przy ich użyciu możemy bez większej trudności zmieniać układ, wygląd i treść strony. Pamiętajmy, że przystępne i zrozumiałe informacje są ważniejsze od kolorowych teł, wymyślnych czcionek i obrazków których używanie lepiej sobie odpuścić.

Dobrym sposobem jest jest dbanie by link do naszej strony pojawił się na jak największej ilości innych witryn. Warto poszukać katalogów stron turystycznych, lub stricte obiektów noclegowych i umieścić tam naszą ofertę, nawet za niewielką opłatą. W takim wypadku musimy przygotować krótki opis naszej oferty, oraz kilka, określających ją słów kluczowych (tzw. tagów). By wiedzieć jakich słów użyć najlepiej możemy skorzystać m.in. z Google Trends – strony która oferuje statystyki wyszukiwania konkretnych haseł w najpopularniejszej wyszukiwarce na świecie.

Warto także skontaktować się z administratorami witryn turystycznych na temat regionu, czy miasta w którym oferujemy noclegi (np noclegi w Krynicy). Większość takich stron posiada listy dostępnych hoteli, kwater, etc. i na odpowiednich warunkach chętnie umieszczą tam także naszą propozycję.

By nasza strona dotarła do jeszcze większej ilości potencjalnych klientów możemy zainwestować się programem Google AdWords. Jest on niestety płatny, ale niewątpliwie pozwala na uzyskanie wyższych miejsc w wyszukiwarce i zyskanie linków w miejscach do których inaczej nie dotrzemy.

Jeśli chcemy wiedzieć więcej na temat reklamy w internecie warto szukać informacji pod hasłami takimi jak “seo”, “sem”, czy “pozycjonowanie”.