Kody kreskowe 2D w reklamie

Kody kreskowe dwuwymiarowe powoli wchodzą na Polski rynek. Jesteśmy zresztą jednym z pierwszych krajów w którym fotokody zostaną wdrożone. Na czym polega cała zabawa? Otóż dwuwymiarowy kod kreskowy, publikowany na bilboardzie, lub etykiecie produkty, po sfotografowaniu go komórką może połączyć nas z zakodowaną stroną internetową.

Dzięki takiemu rozwiązaniu kody kreskowe 2D mogą stać się wspaniałym i tanim nośnikiem reklamy. Na zachodzie przeprowadzane były już pierwsze próby wykorzystania kodów 2D w kampaniach marketingowych, które zakończyły się sporym sukcesem. Dzięki temu że czytniki kodów kreskowych są w zasięgu każdego użytkownika telefonów komórkowych ich zastosowanie może być naprawdę szerokie. Producenci na stronach internetowych zakodowanych kodami mogą umieszczać informacje o firmie, nowych produktach, czy promocjach. Jest to bardzo wygodne rozwiązanie, zwłaszcza że do tej pory aby zdekodować dany przedmiot w terenie konieczne były terminale przenośne. Dziś wystarczy już sam telefon komórkowy. Technologia więc może stać się powszechna i szeroko dostępna.

Dodaj komentarz