Pozycjonowanie

Najważniejszym celem pozycjonowania jest wypromowanie strony internetowej i pozyskanie dla niej użytkowników, przede wszystkim za sprawą osiągnięcia jak najwyższej pozycji na liście wyszukiwania w najpopularniejszych wyszukiwarkach internetowych. Wysokie pozycje na listach wyszukiwania są osiągane z uwzględnieniem konkretnych słów kluczowych, które są często wprowadzane do wyszukiwarek przez internautów. Współcześnie pozycjonowanie jest wykorzystywane na szeroka skalę, ponieważ stanowi jeden z najskuteczniejszych sposobów na skuteczną reklamę w Internecie. Miejsce, na którym wyświetli się strona internetowa w wynikach wyszukiwania, ma niebagatelne znaczenie – najwięcej wejść notuje się na tych stronach, które znajdują się na pięciu pierwszych pozycjach. Internauci bardziej ufają czołowym wynikom wyszukiwania niż linkom sponsorowanym, ponieważ te ostatnie kojarzą z opłacaną reklamą.

Wyszukiwarki internetowe oceniają popularność strony m.in. na podstawie ilości prowadzących do niej linków. Panuje tutaj prosta zależność – im większa ilość linków w sieci, odnoszących do konkretnej strony, tym bardziej według wyszukiwarek strona ta jest popularna. Osoby zajmujące się pozycjonowaniem skupiają się głównie na linkowaniu strony w różnych miejscach w sieci. Pozycjonowanie przynosi szereg pozytywnych efektów – nie tylko zwiększa oglądalność strony, ale też umożliwia reklamę Internecie o zasięgu globalnym, która nie jest nachalna i nie narzuca się internautom.