Reklama czy manipulacja

Czy zastanawiałeś się kiedykolwiek, z jakiego powodu kupiłeś określony produkt? Dlaczego konkretnie ten a nie inny? Z marketingiem produktów i usług wiąże się wiele czynników psychologicznych, które nakłaniają nas do zakupu danego produktu. Nikt z nas nie lubi być manipulowany jednak niestety tak już jest! Dzień w dzień jesteśmy bombardowani setkami czynników, które mają na nas wywrzeć zakup produktu. Nie wierzysz? To, dlaczego cały czas nabywasz Coca-Cole a nie inny kolorowy napój? Przykładów jest kilka, które wskazują na to, że wybieramy bardziej znany i reklamowany produkt.  A co konkretnie namawia nas do zakupu? Jedną z spółek, które zajmują się reklamą w Bydgoszczy jest Fotoman. To w chwili obecnej oni sprawiają, że dany produkt jest bardzie interesujący od innych. Wyciągają wszystkie zalety oprawiając je w metaforyczną ramkę a wady ukrywają pod płaszczem śmiechu.  Własną wiedze zawdzięcza analizie największych korporacji reklamowych w świecie. Spójrzmy na reklamę coca-coli. Podczas emisji spotu zauważamy ciekawą grafikę a na pierwszym tle jest rodzina. Obrazek szczęśliwej rodziny powoduje, iż widz ufa temu, co widzi. Zakotwicza w swoim umyśle, że picie napoju z najbliższymi da mu nie tylko zaspokojenie pragnienia, niemniej jednak również udaną imprezę, uśmiech i radość. A co z negatywami? Pod płaszczykiem pragnień nie zauważamy, iż ten produkt prowadzi do spustoszenia w naszym organizmie. Nadmierna ilość cukru wpływa na nasze zęby a też wpływa na nadwagę i cukrzycę. Zapominamy o tym, bo nie warto pamiętać?

Dodaj komentarz