Reklama sklepów internetowych

Sklep internetowy może dobrze prosperować tylko wtedy, gdy jest odpowiednio reklamowany w Internecie. Istnieje wiele rodzajów reklamowania sklepów internetowych. Najstarszą i najpopularniejszą metodą jest baner, czyli prostokąt reklamowy z nazwą sklepu i z grafiką statyczną lub ruchomą, który stanowi odnośnik do sklepu internetowego. Banery umieszczane są z reguły u góry strony internetowej, ale istnieją też banery umieszczane z boku i u dołu strony, a także banery ruchome. Inną metodą reklamową jest pop-up, czyli wyskakujące okienko, pojawiające się po otworzeniu strony i posiadające link do reklamowanego sklepu. Początkowo pop-upy były dosyć skuteczne, jednak obecnie wielu internautów uważa je za irytujące i natrętne, a większość przeglądarek blokuje wyskakujące okienka. Często wykorzystuje się mailing, czyli oferty reklamowe wysyłane do użytkowników internetu za pośrednictwem poczty e-mail. W obręb mailingu wchodzą zwykłe e-listy, e-maile z załącznikami oraz ze stopką reklamową. Najskuteczniejszy jest mailing targetowany, czyli taki, który kierowany jest do określonej grupy odbiorców. Osoba zakładająca konto w poczcie internetowej ma często możliwość określenia, z jakiej branży chce otrzymywać maile reklamowe. Warto wspomnieć jeszcze o linkach sponsorowanych, które pojawiają się nad listą wyszukiwania po wprowadzeniu słowa kluczowego do wyszukiwarki. Słowa kluczowe określa reklamodawca.