Reklama tranzytowa

Nie trzeba nikogo przekonywać o wszechobecności reklam i ich oddziaływaniu na człowieka. Rozwój marketingu, a także potrzeby eksponowania konkretnych produktów czy też usług powoduje wykształcenie się różnego rodzaju form reklamy. Dzieje się tak między innymi przez zwiększającą się konkurencję a także dostępność dóbr i usług. Potencjalny konsument, mając duży wybór zazwyczaj wybiera produkty znane, często nawet w niewielkim stopniu, ale jednak te, które kojarzy.

Jedną z takich form jest reklama tranzytowa. Jest to rodzaj zewnętrznej (outdoorowej) reklamy, na którą chcąc, czy nie chcąc codziennie patrzymy. Umieszczona jest bowiem na różnego rodzaju środkach transportu, np. na autobusach, busach, pociągach, tramwajach, samochodach (prywatnych, specjalnie przeznaczonych na reklamę, czy też na taksówkach, itp.). Można mieć z nią do czynienia również na przystankach autobusowych, na dworcach, itp., czy też w wymienionych wcześniej środkach transportu (w ich wnętrzu).

W chwili wprowadzenia do użytku specjalnej folii one way vision reklama ta zwiększyła swoją powierzchnię i znajduje się także na oknach pojazdów, nie utrudniając widoczności z ich wnętrza.

Ten rodzaj outdoorowej reklamy jest dość specyficzny szczególnie poprzez swój szeroki zasięg. Będąc ciągle w ruchu znajduje wielu odbiorców a dzięki swojej powtarzalności jest dobrze zapamiętywana. Nie można jej wyłączyć i często potencjalny odbiorca po prostu z nudów w podróży, czy też czekając na środek komunikacji miejskiej „wędruje” na nią wzrokiem.

Reklama tranzytowa wtopiła się wręcz w całe nasze otoczenie, w większym lub mniejszym stopniu przyciągając naszą świadomą uwagę. Z pewnością trudno jest nam sobie wyobrazić autobus czy też inny środek komunikacji miejskiej bez żadnej reklamy.