Reklama za pomocą odzieży roboczej

Reklama za pomocą odzieży roboczej ma bardzo duże znaczenie w kreowaniu wizerunku danej firmy. Myślę, że taka inwestycja jest korzystna, ponieważ zwróci się w bardzo krótkim czasie. Dlaczego? Jak działa i na czym polega ten rodzaj reklamy? Na te i inne pytania odpowiemy w dzisiejszym artykule.

Odzież robocza jest noszona przez przedstawicieli różnych zawodów. Nie trzeba być policjantem czy lekarzem, żeby mieć do czynienia z określonym strojem. Coraz częściej zarówno małe firmy, jak i duże przedsiębiorstwa decydują się na umieszczenie logo lub nazwę firmy na koszulce albo innej części garderoby. Jest to ważne, gdyż powoduje wzrost rozpoznawalności marki lub firmy między innymi przy pomocy znaku graficznego. Jakie ma to znaczenie? Wyobraźmy sobie, że mamy własną firmę transportową. Gotówkę inwestujemy w zakup koszulek oraz wykonanie na nich nadruku z logiem i nazwą firmy, a każdy z naszych kierowców jest w obowiązku noszenia takiego t-shirt’u, jako odzieży roboczej. Co dalej? Nasz pracownik jedzie do klienta, który zauważa znak i zapamiętuje go. Sąsiedzi także widzą logo naszej firmy i znak utrwala się w ich pamięci. Później zobaczą go kilkakrotnie na billboardzie czy w reklamie telewizyjnej, a następnym razem, gdy któryś z nich będzie chciał skorzystać z usługi firmy transportowej przypomni sobie o kierowcy w koszulce ze znakiem lub nazwą firmy, a wtedy wzrośnie prawdopodobieństwo, że zyskamy nowego klienta. Praktyka ta jest stosowana nie tylko na koszulkach. Nadruk możemy wykonać też na czapkach czy rękawiczkach. Duże firmy inwestują też pieniądze w upominki, takie jak długopisy, smycze komórkowe czy notesy, które także zawierają nadruk z logiem i/lub nazwą przedsiębiorstwa. Ważny jest też fakt, że nasi pracownicy nie czują się, jak „chodząca reklama”, lecz cieszą z upominków, które za darmo otrzymali od pracodawcy, a wyniki prowadzonych obecnie badań pokazują, że czują się oni ważni dla przedsiębiorstwa, w którym są zatrudnieni, a dodatkowo ich praca staje się efektywniejsza.