Obecność firm na portalach społecznościowych stała się już niemal normą. Każda szanująca się firma posiada już bowiem profile na największych tego typu serwisach internetowych. Te osiągnęły niebywałą popularność, z co za tym idzie liczba ich użytkowników liczona jest już w milionach. Niemniej jednak, aby w sposób precyzyjny dotrzeć z przekazem do grupy docelowej należy poświęcić wiele czasu na wyodrębnienie potencjalnych osób.
Funkcjonalny profil przedsiębiorstwa powinien być prowadzony przez osoby, które komunikację internetową mają we krwi. Tylko bowiem specjaliści z tego zakresu są w stanie odpowiednio wykonać wszystkie czynności, które niezbędne są do prawidłowego użytkowania profilu przez internautów w przyszłości. Założenie konta nie jest oczywiście czynnością skomplikowaną, jednak poruszanie się w gąszczu dostępnych opcji stanowi wyzwanie.
Głównym celem obecności na profilach portali społecznościowych jest dialog z klientami. Z tego względu dobrze by było, aby komunikowała się z nimi osoba, która nie wypadła sroce spod ogona. Oznacza to, iż musi ona być doskonale zorientowana w szczegółach dotyczących towarów lub usług przedsiębiorstwa. Posiadanie wiedzy odnoście asortymentu firmy to podstawa sukcesu. Specjalista prowadzący profil jest zmuszony do tego, aby wykazywać się odwagą w kontaktach z użytkownikami. Uciekanie przed niewygodnymi pytaniami niezadowolonych klientów, czyli po prostu uciekanie przed odpowiedzialnością prowadzi do bardzo negatywnych reakcji ze strony internautów. Internet jak wiadomo jest również medium, w którym nie ma miejsca na długotrwałe oczekiwanie na odpowiedź. Brak jakiejkolwiek reakcji na sytuacje kryzysowe powoduje, iż jest on tylko pogłębiany. Dlatego też do tego zadania oddelegować należy osobnego pracownika z działu reklamy.