Sposoby skutecznej reklamy strony internetowej w Internecie

Istnieje szereg znanych sposobów na rozreklamowanie strony w Internecie. I tak najbardziej znane z nich to: baner internetowy, przyciski – buttony,billboard, top listy, ogłoszenia drobne, boksy reklamowe, sponsoring, mailing, pop-up, programy partnerskie, umieszczanie w tematycznych katalogach stron itd.. Jedne z nich są bardziej skuteczne a drugie mniej, jednak wszystkie razem dają szansę na zaistnienie naszej strony w Sieci.

Część z wyżej wymienionych metod ma jednak bardzo dużą wadę – są one PŁATNE. Mocno rozbudowane serwisy liczą sobie dość słono za umieszczenia na swojej stronie bajeru czy też linku tekstowego – chociaż z drugiej strony nie można się dziwić wygórowanym cenom, jeżeli ktoś wkłada w pracę nad serwisem znaczną cześć swojego dnia i za włożoną pracę oczekuje określonych pieniędzy J.

Skupmy się jednak w tym artykule na tych bardziej popularnych metodach reklamy, czyli BEZPŁATNYCH, w które jednak musimy zainwestować swój czas. Najbardziej znanymi metodami bezpłatnymi na rozreklamowanie swojej strony są: opisy w komunikatorach, dodawanie linku do naszej strony w katalogach stron (dobry, tematyczny katalog stron ma jeszcze znaczenie, chociaż niewątpliwie jego wartość spadła w ciągu kilku ostatnich miesięcy), darmowe artykuły do publikacji (reklama poprzez dostarczanie internautom wartościowych treści ma obecnie bardzo duże znaczenie), link do strony w sygnaturce maila, uczestniczenie w dyskusjach internetowych (większość for internetowych oferuje możliwość dodania linka do naszej strony w sygnaturce), wymiana linkami, wymiana bannerami, wymiana butonami.

Wszystkie te zabiegi mają na celu spopularyzowanie naszej strony www, jednak musimy pamiętać, że ich skuteczność jest różna dla różnych rodzajów stron (serwisów tematycznych, blogów, galerii zdjęć, wizytówek firm, stron domowych itp.).