Wyróżnij się

Jak wyróżnić się spośród konkurencji i zdobyć większe udziały w rynku? Dobra strona internetowa stworzona z pomysłem może okazać się świetnym atrybutem w tej walce. Za przykład może tu posłużyć historia firmy Dell.

Przedsiębiorstwo to oferowało swoje produkty oparte na tej samej technologi co konkurencja. Potrzeba było dobrego i śmiałego pomysłu aby wyjść na prowadzenie w swojej branży. Przewagę tę uzyskano dzięki pominięciu pośredników w procesie sprzedaży. Aby tego dokonać zwrócono uwagę na sprzedaż internetową i jej możliwości. W 1996 roku na stronie internetowej firmy wprowadzono możliwość konfiguracji i zakupu sprzętu komputerowego. Sprzęt był wysyłany na adres określony przez zamawiającego. Po 7 miesiącach od wprowadzenia możliwości zakupu sprzętu przez internet firma notowała na tej działalności dzienny przychód wynoszący milion dolarów. W roku 2000 wartość ta wynosiła 50 milionów dolarów każdego dnia. W tym czasie wprowadzano również takie innowacje jak pomoc techniczna dla użytkowników dostępna przez internet, a także specjalna odmiana strony stworzona z myślą o dużych firmach, które dzięki temu mogły zaoszczędzić na czasie i zmniejszać ponoszone koszty.

Dziś firma ta jest znana na całym świecie jako jedna z największych w branży. Chociaż od momentu wprowadzenia tego rozwiązania minęło już wiele lat, to jednak pozwoliło to wypracować mechanizmy i zasady aktualne do dzisiejszych czasów. Dziś nie wyobrażamy sobie sytuacji aby firma chcąca się rozwijać i umacniać swą pozycję nie posiadała strony internetowej stworzonej z myślą o jej klientach. Każdy tworząc swoją witrynę musi pamiętać o potrzebach jego klientów. Dobrze opracowana strona jest świetnym pomysłem na promocję naszej firmy, a także na jej lepszy rozwój.