Jak powinna wyglądać skuteczna reklama na Facebooku?

facebook zdjęcie

facebook zdjęcieSfera social media, czyli mediów społecznościowych, stwarza szerokie możliwości prowadzenia kampanii reklamowych. Zwłaszcza Facebook, który chwali się 2 mld aktywnych użytkowników dziennie, jest medium pozwalającym na dotarcie do szerokiej rzeszy odbiorców ze swoim komunikatem reklamowym. Trzeba jedynie wiedzieć, w jaki sposób zwiększyć skuteczność projektowanej kampanii promocyjnej.

Reklama w ramach fanpage

Jedną z podstawowych form reklamy na Facebooku jest prowadzenie strony fanpage dla danej marki produktu czy firmy. Nie wystarczy jednak tylko założenie takiej strony i najdokładniejszy wybór grupy docelowej, aby reklama w takiej formie okazała się skuteczna. Trzeba wiedzieć, jak prawidłowo prowadzić fanpage.

Zalogowany użytkownik serwisu FB może założyć stronę, poprzez wybór opcji „utwórz stronę”. W kolejnym kroku musi wybrać, czego będzie dotyczyć fanpage:

  • lokalna firma lub miejsce,
  • firma, organizacja lub instytucja,
  • marka lub produkt,
  • artysta, zespół lub osoba publiczna,
  • rozrywka,
  • strona inicjatywy lub społeczności.

Zakładając, że reklama ma dotyczyć jakiejś firmy, np. kawiarni w Lublinie, trzeba zaznaczyć pierwszą kategorię i skrupulatnie, zgodnie z prawdą wypełnić wszystkie dane firmy. Pozwoli to na współsynchronizację z Google Maps, zapewnianą przez Facebook. Pole to umożliwi ocenę gwiazdkową miejsca (opcja Oceń miejsce), komentowanie go przez odwiedzających i na większe zaktywizowanie fanpage`a.

Fanpage musi mieć swoją nazwę i opis na maksymalnie 155 znaków. Można podać informacje dodatkowe oraz ciekawostki. Poniżej koniecznie trzeba wskazać adres strony internetowej, opublikować zdjęcie profilowe i tło. Po opublikowaniu strony na FB, podajemy jak najwięcej informacji o promowanej firmie. Fanpage jest pierwszym krokiem w promocji na Facebooku. Solidnie utworzona strona będzie podstawą dalszych działań reklamowych w serwisie. Właściciel fanpage musi rozpocząć zdobywanie fanów, co może zrobić m.in.:

  • umieszczając na swojej stronie internetowej możliwość polubienia profilu firmy,
  • korzystając z płatnej reklamy promującej poszczególne posty,
  • tworząc na tyle ciekawe posty, które będą chętnie udostępniane przez fanów,
  • zapraszając na fanpage swoich znajomych – o ile należą oni do naszej grupy docelowej.

Działania na grupach Facebooka

Facebook pozwala również założyć własną grupę. W tym celu klikamy w opcję „utwórz grupę”, dostępną dla zalogowanych użytkowników. Tematyczna grupa skupiona wokół np. najlepszych kaw na świecie, może być wsparciem reklamowym dla kawiarni, która działa lokalnie.

Można także połączyć fanpage z grupą na FB i na grupie wypowiadać się oraz podejmować różne aktywności dla budowania społeczności już jako fanpage. Łatwiej będzie w takim przypadku dotrzeć do osób potencjalnie zainteresowanych naszym produktem czy usługą.

Reklamy FacebookAds

Oprócz treści w postaci postów na fanpage, kierowanych głównie do osób obserwujących lub lubiących profil, możemy również zapłacić za reklamę w obrębie serwisu społecznościowego i skorzystać z opcji FacebookAds.

Użytkownik wybiera grupę docelową kampanii, jej cel i definiuje budżet, jaki może na nią przeznaczyć. Następnie wybiera pożądany format reklamy: film, kolekcja, karuzela, pokaz slajdów, pojedynczy obraz. Określa także miejsce publikacji reklamy.

W ramach kampanii płaci się według wskaźnika CTR, czyli za liczbę osób reagujących za reklamę do liczby osób, którym reklama się wyświetliła, lub wskaźnika CPM, czyli kosztu 1000 wyświetleń reklamy. Istnieje także wskaźnik CPC, czyli koszt jednego kliknięcia reklamy. Już po niewielkiej kampanii właściciel firmy widzi, jak wygląda jej skuteczność.