Media społecznościowe – szansa na dialog z Klientem

portale społecznościowe

portale społecznościoweMedia społecznościowe to nieograniczone możliwości w promowaniu firm i produktów. W obecnych czasach trudno sobie wyobrazić by dana marka rezygnowała z tego typu komunikowania z klientem. Dzięki mediom społecznościowym mamy szansę bezpośredniego kontaktu z odbiorcą, zapoznania się z jego oczekiwaniami, prośbami czy zażaleniami, co jest obecnie niezwykle ważne gdy chcemy dobrze wypromować firmę.

Facebook, Myspace, YouTube, Twitter, Tumblr, Google+ i wiele innych serwisów posiada jedną wspólną cechę – miliony użytkowników na całym świecie. Otwierają możliwość dotarcia do masy potencjalnych Klientów, nie tylko w kraju ale i za granicą. Jedno kliknięcie, post, polubienie czy hashtag dzielą nas od wyrobienia sobie dobrej opinii. Ale czy na pewno Social Media mogą pomóc firmie w kontaktach z klientem?

Media społecznościowe ułatwiają sprzedaż, to fakt. Założenie oficjalnej, chwytającej uwagę strony firmy czy produktu skutecznie nas wypromuje. Ludzie są z natury fanami. Uwielbiają wiedzieć pierwsi o nowym produkcie, kochają promocje oraz dzielenie się najnowszymi newsami ze znajomymi. Dlatego dobrze napisane i ciekawe posty, śmieszne filmiki czy teasery przyciągną i podtrzymają uwagę, sprawią że ludzie chętnie podzielą się opiniami o ulubionej marce czy produkcie ze znajomymi.

Dzięki mediom, nasz kontakt z klientem jest dużo szybszy i efektywniejszy niż ma to miejsce przy tradycyjnych kanałach komunikacji. Klient nie musi stać w kolejce czy wydzwaniać i wsłuchiwać się przez kilka minut w denerwującą melodyjkę dobiegającą ze słuchawki. Teraz musi tylko włączyć komputer i wejść na stronę. Komunikacja poprzez media społecznościowe jest również mniej oficjalna i bardziej luzacka. Nabiera pewnych cech bliższego kontaktu i puszczania oka do osoby po drugiej stronie łącza. Dowcipne notki czy emotki w komentarzach są obecnie normą pozwalającą na skrócenie dystansu między firmą i klientem, przy jednoczesnym zachowaniu profesjonalności.

Oficjalne konto na jednym z popularnych portali społecznościowych pomaga również w zapobieganiu lub niwelowaniu skutków wszelkich kryzysów. Fanpage są obecnie pierwszym i głównym źródłem informacji dla wielu konsumentów. Główna strona się zawiesza, a infolinia nie działa? Na rynek trafił sort naszych wadliwych produktów? Zamieszczenie rzetelnej informacji na oficjalnej stornie to pierwsze co możemy zrobić, by zażegnać kryzysowi i wyjść z niego obronną ręką. Pomaga to w budowaniu więzi zaufania między firmą a klientami, którzy zapamiętają potknięcie ale również, a może nawet bardziej, sposób w jaki z niego wybrnęliśmy. Dzięki temu nie skorzystają z ofert konkurencyjnych sklepów czy firm.

Media społecznościowe to także genialna możliwość zebrania opinii klientów i bezpośredni dialog z nimi. Nie dość, że docieramy do naszej grupy docelowej, to jeszcze możemy uważnie śledzić jej preferencje. Umiejętnie poprowadzony dialog z klientami tworzy z nimi więź oraz pokazuje, że naszej firmie naprawdę zależy na jego opinii. Social media pozwalają również na uważne przypatrywanie się konkurencji, co daje szybką możliwość reagowania na ich działania lub nawet ich wyprzedzanie.

Trudno się obyć bez mediów społecznościowych w dzisiejszych czasach. Są proste w obsłudze i często bezpłatne. Zazwyczaj wystarczy tylko dobry i zaskakujący pomysł, żeby zdobyć uwagę klientów. Tanio, szybko i skutecznie.