Skuteczna reklama w Internecie za pomocą katalogów stron

W przeciągu ostatnich kilkunastu lat nastąpił gwałtowny rozwój Internetu. W obecnych czasach niemalże każda większa firma posiada swoją stronę internetową, na której prezentowane mogą być sprzedawane produkty lub oferowane usługi. Znaleźć tam też możemy cenniki, opinie klientów, dane teleadresowe.

Coraz częściej przedsiębiorcom zależy na dotarciu do jak najszerszego grona odbiorców i dlatego starają się sukcesywnie zwiększać popularność i rozpoznawalność firmy. Przy tak dużych ilościach różnorakich przedsiębiorstw może to być naprawdę trudnym zadaniem, poza tym działania marketingowe często wymagają fachowej wiedzy. I tak pan kierownik, menedżer, tudzież sam właściciel trafia do specjalisty zajmującego się pozycjonowaniem. Dowiaduje się od niego, czym jest optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych (ang. Search Engine Optimization, SEO) i marketing w wyszukiwarkach (ang. Search Engine Marketing, SEM). Kiedy już pozna kilka faktów, istnieje duża szansa, że zdecyduje się na skuteczną formę reklamy w Internecie za pomocą katalogów stron.

Czym jest ten katalog stron? To nic innego niż spis stron internetowych, który jest podzielony według tematów. Znajduje się w nim rozbudowana baza adresów, a każdy akord w niej zawarty jest przypisany do danej kategorii. Pozwala to na indeksację przez wyszukiwarki internetowe. Dodawanie wpisów do katalogów ma jeden nadrzędny cel – zdobycie jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce internetowej. Oczywiście wpisy mogą być darmowe lub płatne, jednak nie wpływa to znacząco na nasze miejsce. Czy warto się w to „bawić”? Oczywiście, że tak. Uważać powinniśmy jedynie na to, do jakich katalogów dodajemy stronę. Ma to bardzo duże znaczenie ze względu na możliwość odrzucenia wpisów.