Skuteczna reklama w prasie

gazetaKażda firma pojawiająca się na rynku, aby zdobyć klientów, powinna zadbać o odpowiednią reklamę. Formy mogą być różne, od zwykłych ulotek, poprzez banery i reklamy w telewizji, czy też te zamieszczane w Internecie.

Skupiając się na wyborze miejsca, gdzie chcemy umieścić naszą reklamę warto nie zapomnieć o prasie, która przecież już od bardzo dawna wzbudza wiarygodność w oczach czytelników. Ponadto, paradoksalnie, może zwrócić większą uwagę, ponieważ obecnie znaczna ilość firm zrezygnowało z tej formy całkowicie, na rzecz umieszczenia swojej reklamy w internecie. Kolejną zaletą reklamy w prasie jest to, że czytelnik bardziej się na niej skupia zwracając większą uwagę na to co czyta przeglądając gazetę (zazwyczaj ta czynność odbywa się w ciszy i spokoju, dzięki czemu nic nie zakłóca przekazu i odbioru), w przeciwieństwie do pobieżności z jaką zwykle „przewijamy” strony internetowe w poszukiwaniu rzeczywiście interesujących nas informacji, ignorując i wyłączając wyświetlające nam się reklamy. Jest to ogromną zaletą, ponieważ jeśli komunikat jest czysty i niczym nie zakłócony, lepiej zapada w pamięć.


Najważniejszymi elementami, z których składa się reklama prasowa, są przede wszystkim: ilustracja, nagłówek, slogan (to właśnie tą część reklamy zazwyczaj zapamiętujemy w największym stopniu, dlatego musi być łatwy do zapamiętania i chwytliwy, aby utrwalił się w świadomości odbiorcy) i ewentualnie treść.

Decydując się na tę formę reklamy możemy umieścić ją w wydaniu światowym, kontynentalnym, krajowym lub nawet w lokalnym, gdzie nakład nie przekracza kilkuset kopii (warto nie lekceważyć tej ostatniej formy, ponieważ niejednokrotnie konsumenci są bardziej chętni do korzystania właśnie z usług lokalnych firm). Mogą to być czasopisma, magazyny jak i gazety. Reklama prasowa, dzięki wielkiemu zróżnicowaniu na rynku, daje nam największą szansę na skierowanie jej do tej grupy, która jest docelowym odbiorcą, jak również może mieć ogólny charakter, aby dotrzeć do jak największej ilości osób.

Reklama prasowa, jak każda inna forma reklamy, ma swoje wady. Jedną z nich jest to, że koszt dotarcia do jednego odbiorcy, w przeliczeniu do innych form reklamy jest stosunkowo wysoki. Ponadto „cykl życia” jednego numeru wynosi z reguły jeden dzień, jednak warto zauważyć, że jeśli ogłoszenie się nam spodoba, możemy je zachować i przejrzeć w chwili kiedy będzie nam potrzebne, czego nie zapewnia nam np. reklama telewizyjna.

Ocena wpisu:
[Głosów: 1 Średnia: 5]